Rekommenderar du SMIL-träffarna?


Har du deltagit i Sällsynt mitt i livets samtalsträffar? Vi vill gärna höra vad du tyckte om träffarna, med dina egna ord. Har du lärt dig någonting nytt? Har du fått nya vänner? Rekommenderar du träffarna till andra? Berätta för oss, och andra!

Skicka din berättelse om hur det var att vara med på Sällsynt mitt i livets samtalsträffar.
Mejla till Emma Bohlin, emma.bohlin@sallsyntadiagnoser.se 
Ungefär 150-250 ord är lagom, men cirka en halv A4-sida. Jag blir jätteglad om du även vill bifoga ett porträttfoto av dig själv. Mejlet ska också innehålla: 

  • Ditt förnamn och vilka träffar du deltog i (var i landet, och om det var fysiska eller digitala träffar). 

  • En bild på dig själv, eller på någonting som representerar dig. 

  • OBS: Berätta för mig om du inte vill att din text publiceras. Om du inte skriver det utgår jag från att det är ok med dig att publicera din text, helt eller delvis.  

  • Om det behövs kommer din text redigeras/kortas och eventuella stavfel rättas.  
  • SENAST på fredag 29 september behöver jag få din text!

Bra att veta
Du behöver inte berätta vilken diagnos du har, men får förstås göra det om du vill. 
Du som skickar in en berättelse, godkänner att vi publicerar den här på bloggen, och eventuellt i förbundets övriga sociala medier. Om du inte vill att vi publicerar din text - skriv det i ditt mejl.
Alla berättelser kommer kanske inte att publiceras och några kanske bara publiceras delvis.  

Påminnelse; Kom-i-håg att du har ingått en överenskommelse med din grupp – skriv inget som du inte borde berätta för andra.   


RARE-armband som tack!

Du som skickar in din text till oss får ett RARE-armband som tack!
Armbandet finns i olika längder och färger så ange storlek och önskad färg:
Storlekar: XS = 17 cm, S = 18,5 cm, M = 20,5 cm, L = 21,5 cm, XL = 23,5 cm
Färger: svart, grå, mörkbrun, mörkblå, lila, ljus lila, mörk vinröd, olivgrön, rosa, cerise, turkos, aprikos, gul, orange, ljusblå, ljusgrön, ljusbrun och sand. 


Jag kan börja! 

Jag heter Emma. Jag är SMIL-projektets kommunikatör och jag deltog i träffarna i Linköping under hösten 2022. Det jag tar med mig från träffarna är många nya lärdomar och nya vänner - som jag skulle säga är vänner för livet. Träffarna bjöd på skratt, gråt, kramar och naturligtvis får jag inte glömma det goda fikat! (En av gruppens deltagare bakade åt oss).

Som alla ni som gått träffarna vet, så kan jag inte gå in på vad vi pratade om, eftersom vi har en överenskommelse att det vi sagt på träffarna, stannar på träffarna. Det var också en av de sakerna som gjorde stämningen så avslappnad och samtalen så öppna. Jag kände direkt att jag kunde lita på gruppen. 

Det här är jag, Emma Bohlin, på en tågperrong.
Syntolkning: Person med långt blont hår och glasögon.
Tåg i bakgrunden. Foto: Privat

Vad träffarna betytt för mig

De senaste åren har mitt sällsynta hälsotillstånd påverkat min psykiska hälsa negativt. När jag anmälde mig till träffarna mådde jag riktigt dåligt. Det var skönt att hitta en plats där andra förstod, och där jag inte kände mig ensam i mina upplevelser. Det hjälpte mig att må bättre.

Jag rekommenderar SMILs samtalsträffar till alla vuxna som lever med ett sällsynt hälsotillstånd!





Inga kommentarer: