Presentation av referensgruppens medlemmar - Erik Edlund


Arvsfondsprojektet Sällsynt mitt i livet har hittat sex rutinerade och engagerade personer till projektets Referensgrupp. Gruppen är ett slags bollplank för hela projektet och ska kunna bidra med idéer om hur projektet läggs upp och följer det löpande arbetet. De kan ge kloka råd när det behöver göras prioriteringar och ska hjälpa till att hålla koll på de stora linjerna för projektet. Gruppen möts via Zoom, och har haft ett möte hittills, men minst tre till blir det innan året är slut. Referensgruppens Erik Edlund presenterar sig själv. 

En bild som visar person, man, skägg.
Porträttfoto som visar Erik Edlund.


Vem är jag

Jag, Erik Edlund är 39 år och arbetar på Studieförbundet Vuxenskolan som verksamhetsutvecklare inom funktionsrättsområdet. Per definition är jag mitt i livet, men ofta så känns det som att jag bara är i början! Drömmar, ambitioner, personlig utveckling och mål stimulerar mig att sträva efter ett riktigt långt ”Mitt i livet” för det är en ganska härlig tid.

Mina mål i mitt yrkesliv är att ge människor möjligheter och verktyg för att mötas och lära tillsammans trots alla hinder som kan uppstå i livet och i vardagen.
 

Spännande projekt

Mitt i livet är ett jättespännande projekt för det vänder sig till oss, inte till barn/ungdomar och inte till äldre, men det som är mest spännande med projektet är att identifiera vad vi har gemensamt mitt i livet, oavsett diagnos, och föra oss samman för att kunna utvecklas tillsammans.
 

Vad gör jag när jag inte jobbar

Jag, min sambo och lilla dotter älskar att vara ute i skog och mark alla årstider men lite extra nu på våren när naturen börjar leva upp igen, men det jag helst gör (men alldeles för sällan) är att hälsa på under ytan i våra hav för att uppleva den världen.



Inga kommentarer: