Lyssna på Funka olika podden om Sällsynt mitt i livet


Vi vill påminna om ”Funka olika – podden om livet med funktionsnedsättning”. I höstas fick Sällsynt mitt i livet möjlighet att berätta om samtalsträffarna. Här kan du som är nyfiken på vad dessa träffar är lyssna och få en tydligare bild. Förhoppningsvis blir du sugen på att själv vara med? Då kan du anmäla dig till kommande träffar! 


Intervjuades för podden

Det var Funka olikas Susanne Smedberg som intervjuade Karin Högvall och mig. Det var ovant för oss båda, men vi tyckte det var både kul och intressant. Och lite pirrigt. Susanne gav oss tydliga instruktioner och lotsade oss fram så det kändes ändå tryggt och bra. Nu hoppas vi att du som lyssnar får en bra uppfattning om hur samtalsträffarna fungerar.




Erica och Karin.
Foto: Åsa Melin på Funka olika.

Lyssna på Funka olika - avsnittet om SMIL och de övriga avsnitten

Lyssna på Samtalsgrupper för vuxna
21 minuter - avsnitt fyra av fyra i serien Sällsynta hälsotillstånd
I slutet på programmet nämns de samtalsträffar som var aktuella hösten 2022 – nu i vår planeras i stället nya träffar i Malmö, Göteborg och Stockholm. De startar i april och du kan redan nu anmäla ditt intresse för att vara med på någon av dem.

Här ligger alla fyra avsnitt om sällsynta hälsotillstånd samlade, och du kan läsa mer om serien och varje avsnitt. Passar extra bra nu under Sällsynta månaden – februari!

Anmäl dig till vårens fysiska samtalsträffar

Bor du när Malmö, Göteborg eller Stockholm? Anmäl ditt intresse redan nu för att vara med på träffarna som startar under april. Alla detaljer är ännu inte klara.

Mejla mig dina kontaktuppgifter, även telefonnummer, bostadsort, samt berätta vilken diagnosförening du är medlem i, eller om du är enskild medlem hos oss. Så hör jag av mig när fler detaljer är på plats.

Erica Lundström erica.lundstrom@sallsyntadiagnoser.se 
eller ring mig på 073 435 48 28  


Inga kommentarer: