Anmäl dig till digitala samtalsträffar i februari!


Årets första serie av samtalsträffar i Sällsynt mitt i livet är digitala och startar i februari. Kom och var med! De som varit med på träffar tidigare säger att det var fantastiskt med den stora igenkänningen och förståelsen, som uppstod i mötet med andra sällsynta vuxna. Det både skrattades och fälldes någon tår, och alla rekommenderade fler att vara med.


Digitala samtalsträffar - via Zoom

Startdatum: tisdag den 21 februari

Tid: 17.30-19.45, inklusive en paus på ca 15 minuter.

Träffarna leds av en samtalsledare från Studieförbundet Vuxenskolan med erfarenhet och kompetens att leda samtal i grupp. Grupperna är små – maximalt 8 personer. Träffarna är gratis.

Totalt är det sex träffar som tar upp dessa olika teman:

  1. Att känna sig annorlunda
  2. Vad är självkänsla och självförtroende?
  3. Livet som ständig expert
  4. Relationer till närstående
  5. Det är okej att vara ledsen
  6. Tankar om min morgondag



 

Ett citat från tidigare deltagare, med texten
"Så tryggt rum, har gått att prata om vad som helst"


Så här har tidigare deltagare sagt om träffarna:  

"Jag mår alltid bättre efter en träff än vad jag gjorde innan."

"Så skönt att få säga ut högt, det svåra som man inte vågat prata om, och att det togs emot bra!"

"Jag kunde spegla mig i deras erfarenheter och berättelser."  

"Jag känner att vi har peppat varandra."


Vill du också vara med? - Anmäl dig senast söndag 12 februari!

Mejla, eller ring till projektkoordinator Erica Lundström. Jag behöver veta:

- Ditt för- och efternamn, mejladress och telefonnummer.

- Om du tillhör en diagnosförening/fria gruppen, så berätta det.

- Bostadsort är också intressant för oss. 


Jag svarar  gärna på dina frågor

Vill du veta mer om träffarna eller något annat, så är du också välkommen att höra av dig.

Mejl: erica.lundstrom@sallsyntadiagnoser.se
Telefon: 073 435 48 28

Inga kommentarer: